Στείλε λεφτά στο ftou.gr
Θέλω ξύρισμα! ©mountrixas, irc.ftou.gr
Τρίτη, 29 Οκτωβρίου

Unicorn 28/3/2004 6:58:00 πμ

Αναγραφή του θρησκεύματος

ΑγγελούδιαΠριν λίγο καιρό είχαμε την υποχρεωτική αναγραφή του θρησκεύματος στις ταυτότητές μας, τώρα πλέον έχουμε την υποχρεωτική ΜΗ αναγραφή του. Άραγε ποιο είναι το "σωστό" και τι "επιπτώσεις" όντως θα έχει κάτι τέτοιο στην κοινωνικοπολιτική μας ζωή; Σε τι ακριβώς θα επηρεάσει; Ακούγονται πολλά και τα περισσότερα ίσως να είναι κάπως υπερβολικά όμως επειδή όπως λένε "όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά"... έχω την εντύπωση ότι κάπου θα έχει αντίκτυπο, απλά δεν μπορώ να εντοπίσω πού.

  •  Με κάνει λιγότερο ή περισσότερο πιστή η αναγραφή;
  •  Μου προσθέτει ή μου αφαιρεί κάτι από την ένταξή μου στο σύνολο;
  •  Με ομαδοποιεί;
  •  Μου δίνει στίγμα ανωτερότητας ή κατωτερότητας από τον διπλανό μου - μουσουλμάνο - καθολικό - βουδιστή;
  •  Με υποχρεώνει τυπικά ή άτυπα για κάτι;
  •  Τελικά είμαστε πιστοί της ενορίας ή της θρησκείας;

 

Προσωπικά είμαι αντίθετη σε οτιδήποτε υποχρεωτικό συνεπώς είμαι και σε αυτό. Το σωστό πιστεύω θα ήταν να είμαστε σε θέση να επιλέξουμε τόσο το αν επιθυμούμε να δηλώνεται κάπου το θρήσκευμά μας αλλά φυσικά να έχουμε το δικαίωμα να επιλέξουμε και ποιο θα είναι αυτό. Σε τι αποσκοπεί άραγε η καταναγκαστική δήλωση κάτι τέτοιου από την στιγμή που ουσιαστικά όλοι γνωρίζουμε (και αυτό αφορά όλες τις θρησκείες και όλους όσους "βαφτίστηκαν" με αυτές... εν αγνοία τους) ότι αυτομάτως αυτό δε "δηλώνει" τον πιστό; Από την άλλη όμως, για ποιο λόγο να το "κρύψουμε" από τη στιγμή που, θέλοντας και μη, είναι κάτι με το οποίο ανατραφήκαμε και μεγαλώσαμε;

 

Μοιάζει η ιστορία με φαύλο κύκλο και επειδή τελικά κάθε απάντηση γεννά δεκάδες ερωτήσεις κάθε φορά ίσως τελικά να μην μας οδηγήσει πουθενά αυτός ο διάλογος. Παρόλ' αυτά όμως θα ήθελα να γνωρίζω τι πιστεύουν και τι σκέφτονται και κάποιοι άλλοι για το θέμα. Και ένα ακόμα ερώτημα: Οι Χριστιανοί Ορθόδοξοι είναι θεοσεβούμενοι ή θεοφοβούμενοι τελικά;

Μαθήματα Rohala Art

Σχόλια:

#1~konosk @ 28/3/2004 - 09:51
Η ταυτότητα είναι ένα σύστημα πολιτικής καταγραφής κοσμικού κράτους. Τι δουλειά έχει το θρήσκευμα με το κοσμικό κράτος; Και εν πάση περιπτώσει η θρησκευτική ταυτότητα χρησιμοποιήθηκε πολλές φορές για κοινωνικούς αποκλεισμούς, ακόμη και για μικρά παιδιά. Λοιπόν καλώς εστάλη στο πυρ το εξώτερον και καλά θα κάνει να μείνει εκεί. Όσο για τους Χριστιανούς Ορθόδοξους...ψιλοϋποκριτές τους κόβω εκτός από τις περιπτώσεις εκείνες που είναι πραγματικά θεοσεβούμενοι:X :X
#2~sadenrepese @ 28/3/2004 - 13:37
"Δεν ξέρω αν είμαι Χριστιανός, Θεε μου συγχώρεσε μου
δεν μ' άφησε η αγάπη της να σε σκεφτώ ποτέ μου"
#3~asterix @ 28/3/2004 - 18:34
Δεν ειναι για το θεοσεβουμενος δε και καλα το να θελεις να αναγραψεις το θρησκευμα Ειναι η υποχρεωτικη επιβολη του να μην το κανεις ή του να το κανεις . Πολλοι απο αυτους που υπεγραψαν στο ατυπο δημοψηφισμα της εκκλησιας μπορει και να μην θελαν να γραψουν στη ταυτοτητα τους το θρησκευμα τους Ωστοσο πιστευω οτι αντεδρασαν στην επιβολη. Ουτως η αλλως Χριστιανο δεν σε κανει η ταυτοτητα αλλα η πιστη και η τηρηση αυτης οχι φαρισαϊκα αλλα με σεβασμο και πραξη. Οπως επισης ειναι υποκριτικο το να λενε οτι ετσι δεν εισαι σταμπαρισμενος Ξερουν τα κρατη και ολοι αυτοι που εχουν στα χερια τους την εξουσια πολλους αλλους τροπους για να μας ελενξουν και δεν μενουν στις ταυτοτητες Η ελευθεια επιλογης ειναι το καλυτερο
#4~toxotria @ 28/3/2004 - 23:07
Τι τη θες την ταυτότητα? Να γραφτείς, να καταχωρηθείς, να βεβαιώσεις κλπ. Η εμπλοκή του θρησκεύματος σε ένα τέτοιο ντοκουμέντο βεβαιώνει ότι ζείς σε ένα κράτος που οι δουλειές της κυρίαρχης θρησκείας είναι μπλεγμένες μ αυτές της πολιτικής εξουσίας. Το να ασκεί μια πολιτική εξουσία ανεξιθρησκεία σημαίνει να μην την ενδιαφέρει καθόλου αυτή η πληροφορία, για να μην πούμε ότι και μια πραγματικά μεγαλόκαρδη εκκλησία (γιατί φαντάζομαι ότι αυτό είναι το ζητούμενο) δεν θα ενδιαφερόταν ούτε η ίδια για το ποιός είναι τι και θα προσέφερε την αγάπη της και την ευλογία της σε όλους...(χα χα Χριστόδουλε και cia..) Η Ελληνική εκκλησία δεν θέλει να χωρίσει τα τσανάκια της απ το κράτος γιατί καλόμαθε να επωφελείται πολλαπλά από την κατάσταση. Τι σχέση έχουν οι εμπαθείς διαδηλωτές της με τις αξίες ενός ανθρώπου με πραγματικό θρησκευτικό συναίσθημα? Τι θα είχε να χάσει
ένας τέτοιος από την μη αναγραφή του θρησκεύματός του?
Αν φοβούνται δα να μην ...χαθούνε στο πλήθος, ας φτιάξουν ειδικές ταυτότητες εσωτερικής χρήσης, μην τυχον και πλανηθεί κανένας παππάς και ευλογήσει κανέναν μαγαρο-άπιστο (ναι, ναι, το άκουσα κι αυτό από αξιωματούχο ρασοφόρο σε τηλε-συζήτηση..)
Το να μην αναγράφεις δε σημαίνει ότι το κρύβεις! Σημαίνει ότι είσαι αμερόληπτος πολιτικά όσον αφορά το ζήτημα. Και μόνο η καθολική εφαρμογή θα είναι πραγματική αμεροληψία!
Οσο για το Θεοσεβούμενοι ή Θεοφοβούμενοι, νομίζω ότι κυρίαρχο είναι το Θεοφοβούμενοι, και μάλιστα επειδή τον φαντάζονται κατ εικόνα και ομοίωσήν τους, προσπαθούν να τον γελάσουν και στον "λογαριασμό"! (κοινώς Θεομπαίχτες!!!)
Οι καλύτεροι άνθρωποι που γνώρισα ήταν πρακτικά άθεοι και ελάχιστοι θρησκευόμενοι αλλά με μια ευρύτερη αντίληψη για τον Θεό που καμία σχέση δεν έχει με αυτό που λέμε εκκλησία... (H)
#5~aris @ 29/3/2004 - 05:08
Αν αυτός ο σκερβελέγκος φιλοmediος και wannabe Μακάριος κάποτε βρισκόταν στην κατάλληλη ανάγκη, κι ο ίδιος ακόμα θα ευχόταν να αναγράφει η ταυτότητά του την ομάδα αίματός του αντί για το θρήσκευμα. Το μέτρο της ανθρώπινης υποκρισίας είναι αντιστρόφως ανάλογο της ανάγκης. Όσο για το Θεό και τη θρησκεία, μέρες που είναι φρεσκάρετε τη μνήμη σας και θυμηθείτε πώς η δεξιά του Κυρίου πήρε το βούρδουλα και κυνηγούσε τους θεομπαίχτες που τον εμπορεύονταν και τα μαγαζάκια τους. Ουαί υμίν...
#6~kaLLioPe @ 29/3/2004 - 21:09
η ελευθερια επιλογης δεν πιστευω οτι ειναι ι σωστη λυση γιατι οταν κανεις αίτηση για μια δουλεια θα σου πει ο θρησκόληπτος εργοδοτης "και γιατιιιιι δε γράφεις το θρήσκευμα? μηπως ε'ισαι μουσουλμάνος? μηπως είσαι αντιχριστοδουλικός? ουστ απο δω." Ενώ όταν δε το αναγράφει κανείς, δε μπορει να σου πει και τιποτα.
#7~sofaki @ 30/3/2004 - 12:38
Δεν θα μπορούσα να τα πω καλύτερα από τον aris και υιοθετώ πλήρως την άποψή του.Το θέμα σου Unicorn μου θύμισε εκείνη το απαράδεκτο, το αναχρονιστικό, το φανατισμένο συλαλλητήριο, το απαρτισμένο από κοπάδι προβάτων (συγνώμη, "πιστών";), για το οποίο ξοδεύτηκαν εκατομμύρια και το οποίο δεν εξυπηρετούσε τίποτε περισσότερο από την προβολή του "σκερβελέγκου φιλοmediου και wannabe Μακάριου".Προσωπικά το θεωρώ θέμα εκ του μη όντος.Μπορεί κάποιοι να θεωρήσουν ότι με τις απόψεις μου αυτές επιδίδομαι σε πλήρη ασέβεια αλλά θεωρώ τον εαυτό μου πολύ πιο πιστή και χριστιανή από πολλούς που ακολουθούν τους τύπους...αλλά μόνον αυτούς....(!)
#8~περδικα @ 30/3/2004 - 13:31
εγω που πετω παντου :
και ειμαι
λιγο οθοδοξη
λιγο καθολικη
λιγο διαματυρομενη
που θα τα γραψω ολα αυτα??????
Μηπως θα μπορουσε να με διαφωτισει καποιος???(H)
#9~Silverthan @ 30/3/2004 - 22:08
To oti den yparxei theos einai kati to adiamfisvitito (gia mena...). Osoi pistevoun sto "theo" apla fovountai na paradextoun oti o anthropos einai to anwtero on. Katalavete to epitelous, o upotithemenos "theos" einai mesa mas, eimaste emeis kai mono emeis, einai to mualo mas!
P.S.1: Episis den yparxei oute psixi... Ola einai mesa sto myalo mas.
P.S.2: Den yparxei megaliteri vlakeia apo ti frasi "alla mou leei i kardia mou kai alla mou leei to mualo mou..."
KSUPNHSTE KAI PISTEPSTE STOYS EAYTOYS SAS!!!
#10~aris @ 31/3/2004 - 19:31
Εσύ λοιπόν που είσαι το ανώτερο ον υποκατάστατο του θεού κλπ πίπες, σε πληροφορώ ότι είσαι εκτός θέματος.
#11~eagle @ 31/3/2004 - 21:36
ΣΩΣΤΟΣ Ο aris ΓΙΑ ΤΟΝ Silverthan. ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΒΟΥΛΗΣΗ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΦΕΡΕΤΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΙΟΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥ ΑΛΛΟΥ. ΟΠΟΤΕ Η ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΗ ΑΝΑΓΡΑΦΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟΤΕΡΟ. ΑΡΑΓΕ ,ΟΜΩΣ,ΓΙΑΤΙ ΚΑΠΟΙΟΙ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΤΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ; ΑΝΑΡΩΤΙΕΜΑΙ...
#12~asterix @ 1/4/2004 - 02:46
Η κοτα εκανε το αυγο ¨η το αυγο την κοτα ? Ο Θεος εκανε τον ανθρωπο ¨η ο ανθρωπος τον Θεο? Εκτος θεματος? Κι ομως εδω αναφερονται ολα!!
#13~sadentrepese @ 1/4/2004 - 15:07
"Κάποιος μου είπε ότι είναι τιμή του να γράφεται το ότι είναι Χριστιανός Ορθόδοξος στην ταυτότητά του. Και εγώ είμαι παναθηναϊκός και είμαι περήφανος γι' αυτό αλλά δεν ζήτησα από κανέναν να το γράψει στην ταυτότητά μου."
Η Εκκλησία είναι και πρέπει να είναι θεσμός προόδου και ενότητας του Λαού μας. Απευθύνεται προς "πάντα τα έθνη". Διακρίνεται από μια "ασύνορη πολυσυλλεκτικότητα" και εκφράζει στην καθημερινή πρακτική της το πνεύμα εναντία στη βία, στο ρατσισμό και στην ξενοφοβία, ενώ παράλληλα καλλιεργεί και την εθνική συνείδηση. Απο την άλλη η κάθε κυβερνητική πολιτική δεν αποσκοπεί σε ξεκάθαρο χωρισμό κράτους-εκκλησίας, όπως συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης, με αποτέλεσμα η εκκλησία να νομοθετεί και η πολιτεία να παρεμβαίνει σε ζητήματα της εκκλησίας.
#14~aris @ 1/4/2004 - 16:43
Όπως και νά 'χει δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα γιατί πολύ απλά δε θα αναγράφεται το θρήσκευμα. Κάθε αντίθετη προσπάθεια θα βρει ενάντιο αν όχι το Συμβούλιο της Επικρατείας, τότε σίγουρα το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο. Το ξέρουν αυτό. Απλά μεταχειρίστηκαν την όλη ιστορία για να κάνουν ένα πολιτικού τύπου δημοψήφισμα.
#15~dim @ 3/4/2004 - 01:02
Δυστηχώς ARIS,είσαι οριστικά εκτός θέματος.
Μιας και με πρόσφατη απόφαση της Ε.Ε.τα κράτη μέλη,υποχρεούνται να αναγράφουν το θρήσκευμα στις ταυτότητες των πολιτών τους.
Δυστηχώς οι νεοέλληνες τα χουμε μπερδέψει.Θεωρούμε την εκλησία θεσμό,ενώ είναι ένα γεγονός.Το γεγονός της σύναξις των πιστών(βλέπε κάθε κυριακή)(*)
Μπερδέψαμε τους παπάδες-δεσποτάδες,με την πίστη.Λες κ δεν είναι ολοι ίσοι....(βλέπε *)
Στην τελική,η πίστη έχει ανάλογη σχέση με το πώς ζεί ο καθένας,και αντιστρόφως ανάλογη με την λογική.
#16~aris @ 3/4/2004 - 01:36
Και φυσικά κάργα αντίστροφα ανάλογη σχέση με το ρατσισμό και το στραβά σηκωμένο φρύδι του κοιλαρά εργοδότη με το οποίο θα βλέπει τον άνεργο Βουδιστή που θα του ζητάει δουλειά στην πολιτισμένη Αθήνα του 2004 νομίζω... Να κοιμάστε ήσυχοι, ανοησίες λέω.
#17~konosk @ 3/4/2004 - 01:40
lol. Μετά από 15 σχόλια τζίφος Κινέζο φίλε μου:X
#18~μονκ @ 4/4/2004 - 08:59
Μία είναι η λύση: Να καταργηθούν οι ταυτότητες (και μαζί όλες οι άλλες μ...κίες που μας επέβαλε η εξέλιξη του ευρωπαϊκού φεουδαρχισμού/διαφωτισμού/κοινοβουλευτισμού κ.λπ., όπως κράτος, σύνορα, φυλακές, σχολεία-γκέτο για τις μη παραγωγικές ηλικίες και δεν συμμαζεύεται).
#19~konosk @ 4/4/2004 - 09:16
A γειά σου(H)
#20~asterix @ 10/4/2004 - 00:01
Συμφωνω με τον προλαλησαντα!!
#21~atheos @ 15/4/2004 - 05:09
Thriskia, mia maimou stin plati pollwn.
Oi ellines, pote den fovotan tous theous tous. Pote tous polemousan stithos me stithos kai pote tous eixan "simaxous." Kai an kapote kerdizan oi theoi stin maxi, mono me dolo to katafernan kai oxi "epi isis oris". Oi Ellines maxontan tous theous tous san irwes. Oi theoi tous tous maxontan me dolo.
O "fovos tou theou" einai eisagomeno proion...kai distixws mia magali merida "ellinwn", me tin katalili plisi egefalou to... agorase kai to oiothetise.
#22~richard @ 19/4/2004 - 21:49
Άλλο ένα είδος ρατσισμού, ο καθένας μπορεί να πιστεύει σε ό,τι θέλει, αρκεί να μην "παρ-ενοχλεί" τους γύρω του.Η ομάδα αίματος πιστεύω ότι θα είναι πιο χρήσιμη αν αναγραφόταν επάνω στην ταυτότητα.
#23~AthensCity2004 @ 26/4/2004 - 23:23
H pisth gia ton kathena einai prwsopiko zhthma to an anagrafete i oxi den allazei ton tropo skepshs tou anthrrwpou oyte ton katadikazei giati pisteuei.......Apla kalo einai auto pou pisteuoumai na menei gia parth mas.......To oti eisai xristianos boudisths atheos diamarturomenos den shmainei tipota to na upokrinesai omws gia auto pou eisai shmainei polla!!!!!! Oloi pisteuoun se mia anwterh dunamh oloi pisteun oti uparxei kati poio dunato apo emas twra to pws to les einai allo thema pou den afora kanenan para mono esena pou to pisteueis ean matheis giati to pisteueis kai giati se kanei na to pistepseis isws tote na exeis pistepsei kai oti YPARXEI!!!!!!
#24~missRiplay @ 10/5/2004 - 18:31
Ase mwre twra,mperdema kalutera na mhn fainetai panw sto barcode mas pou mas anagnwrizoun san an8rwpous.
#25~adriana @ 29/5/2004 - 23:49
Θέλω να πω στον άθεο οτι εμένα μου φαίνεται οτι δεν είναι καθόλου άθεος γιατί τα βρήσκει περισσότερο με δώδεκα θεούς ενώ έχει πρόβλημα με τον έναν.Αν πας κανένα ταξιδάκι και βρείς θαλασσοταραχή πιάσε τα γένεια του Ποσειδώνα και που ξέρεις μπορεί να σωθείς.........
#26~NL1696 @ 30/8/2006 - 18:03
αγαπητή adriana, Τόσα παιδάκια που πνίγηκαν σε θαλασσοταραχές ήταν επειδή δε μπορούσαν να πιάσουν τον Ποσειδώνα απ τα γένια;
(Αλήθεια, γιατί όλοι οι θεοί είναι με γένια;)
#27~ΠΕΡΣΕΑΣ @ 12/12/2006 - 21:17
Φυσικά ποτέ δεν θα είμαι ούτε με του θεοσεβούμενους όύτε με τους θεοβοβούμενους. φυσικά δεν συμφωνω με αναγραφές θρησκευμάτων. Το μόνο θα ΄συμφωνήσω θα είναι να αναγράφεται η ομάδα αίματος και το ονοματεπώνυμο στην ταυτότητα, τίποτα 'αλλο.

Για να γράψεις σχόλιο στο άρθρο πρέπει να είσαι μέλος του site και να έχεις κάνει login.