Η πατέντα που παρουσιάζουμε σήμερα δεν είναι δική μας. Ανήκει στον ανώνυμο Έλληνα ποδηλάτη. Εμείς αυτό που κάνουμε ως επιστημονική ομάδα είναι απλώς να τη φέρουμε στο προσκήνιο και να την τεκμηριώσουμε. Μιλάμε για το μακράν καλύτερο σύστημα πέδησης (φρεναρίσματος) για ποδήλατα. Πριν προχωρήσουμε στην παρουσίαση, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε ΡΗΤΑ ότι το σύστημα αυτό ΔΕΝ είναι κατάλληλο για άλλα οχήματα όπως μηχανάκια, μηχανές μεγάλου κυβισμού, αυτοκίνητα, φορτηγά, αεροπλάνα κλπ.
Μέχρι σήμερα
Το παλιό και ντεμοντέ σύστημα πέδησης για ποδήλατα αποτελείται από τις χειρολαβές που γλιστράνε από την παλάμη την πλέον ακατάλληλη στιγμή, από λεπτό και αμφίβολης ποιότητας συρματόσχοινο που σπάει στην απότομη κατηφόρα όταν ο λάκος με τις λάσπες είναι επικίνδυνα κοντά και από "τακάκια" τύπου Π που πιάνουν τη ζάντα στο πλάι με ιδιαίτερα πολύπλοκο σχεδιασμό και αμφίβολο αποτέλεσμα.
Η ελληνική πανουργία όμως θριάμβευσε. Ο Έλληνας αντικατέστησε βαθμιαία το πολύπλοκο και αναποτελεσματικό ντεμοντέ σύστημα "χερούλι που γλιστράει - συρματόσχοινο που σπάει - τακάκι που δε σφίγκει" με το εξής απλό αλλά ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ:
Το υπέρτατο φρένο ποδηλάτου
ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ - ΥΠΟΔΗΣΗΣ:
Εικ. 2. Το νέο Super - φρένο
Η αποτελεσματικότητα του συγκεκριμένου φρένου έγκειται στην αμεσότητα της εφαρμογής του φρεναρίσματος: ΠΟΔΙ-ΡΟΔΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ!
Στο γράφημα που ακολουθεί κάνουμε μια μερική αναπαράσταση της συμπεριφοράς του φρένου κατά την εφαρμογή του απευθείας στον τροχό. Δείτε πώς η τραχεία επιφάνεια της βάσης του φρένου αλληλεπιδρά με τις προεξοχές του λάστιχου επιβραδύνοντας τελικά τον τροχό:
Εικ. 3. Παράδειγμα εφαρμογής του φρένου σε κινούμενο τροχό
Προσοχή στις απομιμήσεις
Για τη δική σας ασφάλεια συνιστούμε την αγορά των φρένων που κατασκευάζει το ftou.gr και μόνο. Αν δε θέλετε τα δικά μας φρένα, πρέπει να προσέχετε τις διάφορες κακές απομιμήσεις που κυκλοφορούν.
Εικ. 4. ΚΑΚΗ απομίμηση συστήματος Πέδησης - Υπόδησης (μη ανθεκτικά φρένα)
Θα πρέπει να ελέγχετε τη σκληρότητα και την αντοχή του υλικού κατασκευής:
Σχόλια από επισκέπτες: