—Ο original, όπως παρουσιάστηκε στην ΕΕΕΑ τα προϊστορικά χρόνια—
Δεν μιλάει ποτέ, δεν ρωτάει, δεν διακόπτει. Δεν συστήνεται αλλά τον συστήνει ο υπεύθυνος της συνέντευξης. Το κόλπο εδώ είναι πως επειδή οι συστάσεις γίνονται στην αρχή που είμαστε αγχωμένοι, κανείς δεν ακούει πραγματικά τι είναι αυτός ο άνθρωπος.
Η ηλικία αυτού του ανθρώπου είναι 35 με 40. Ο νεκρός του interview είναι πάντα άντρας σε αντίθεση με την υπεύθυνη προσωπικού που είναι ΠΑΝΤΑ Κύπρια γυναίκα.
Είναι ο νεκρός των Interviews.
Χαρακτηριστικό του είναι το χλωμό του πρόσωπο.
Εξοπλισμός
Φέρει συνήθως ντοσιέ δερμάτινο ανοιχτού χρώματος με κόλλες Α4 μέσα, καθώς και στυλό Bic. Λόγω της μελετημένης κλίσης του ντοσιέ κανείς δεν μπορεί να δει τι γράφει, αν γράφει πότε γράφει (ή αν ζωγραφίζει). Καμία λεπτομέρεια του προσώπου του δεν αλλοιώνεται και δεν προδίδει τίποτα.
Στρατηγική
Το interview γίνεται με τον εξής τρόπο: Εσύ στην αίθουσα αναμονής και κάποια στιγμή εμφανίζεται ο υπεύθυνος του interview, σε χαιρετά, συστήνεστε και μετά σε οδηγεί σε κάποιο άλλο χώρο για να τελεστεί η συνέντευξη. Εκεί υπάρχει από πάντα καθισμένος ο νεκρός του Interview.
Σκοπιμότητα
Με τη χρήση του νεκρού των Interviews ο συνεντευξιαζόμενος νιώθει πιο άσχημα και αμήχανα από ότι πρέπει, καθότι του επιβάλλεται να παίζει έναν ρόλο για τον νεκρό θεατή του interview.
Πολλοί έχουν κάνει συνέντευξη όπου ο νεκρός των Interviews δεν καθόταν στο ίδιο τραπέζι μαζί τους. Παρόλα αυτά, όλοι θυμούνται τις συνεντεύξεις αυτές με ιδιαίτερα δυσάρεστη παρατεταμένη αμηχανία. Γιατί αυτό αφού λείπει ο νεκρός; Γιατί δεν λείπει πραγματικά. Κάθεται όρθιος και αμίλητος ακριβώς από πίσω σας στην μισάνοιχτη πόρτα που είναι πίσω από την πλάτη σας. Δύο λεπτά πριν το τέλος της συνέντευξης με αργές κινήσεις αποχωρεί.
Τέλος της συνέντευξης
Ο υπεύθυνος του interview ρωτάει (μέσα σε μια κορύφωση αμηχανίας για τον συνεντευξιαζόμενο) τον νεκρό του Interview αν έχει αυτός να ρωτήσει κάτι. Αυτός ή απαντάει κάτι προς τον υπεύθυνο του στυλ "Οχι" ή γνέφει αρνητικά ή ακόμα χειρότερα του λέει κάτι στο αυτί και ο άλλος απαντά "Σε αυτή την περίπτωση νομίζουμε πως το interview τελείωσε κλπ. κλπ.". Επειδή σε όλη τη διάρκεια της συνέντευξης ο νεκρός είναι απόλυτα αμέτοχος, το σοκ είναι τεράστιο τη δραματική αυτή στιγμή που αναλαμβάνει δράση.
Διευκρινίσεις:
- Ο υπεύθυνος του interview δεν είναι ο διευθυντής προσωπικού.
- Ο νεκρός δεν ξέρει κανείς τι είναι.
- Κανείς από τους δύο αυτούς δεν είναι ο οικονομικός διευθυντής.
- Αυτοί είναι κάποιοι άλλοι με απροσδιόριστους στόχους και αρμοδιότητες.
After
Όταν τον ξαναδείς τυχαία στον δρόμο, θα είναι casual ντυμένος, θα κοντοσταθεί, θα γουρλώσει τα μάτια του και θα σε κοιτάξει έντονα και σχεδόν τρομαγμένα. Όμως ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟΥ ΜΙΛΗΣΕΙΣ γιατί απλούστατα δεν έχεις καμμία οικειότητα μαζί του μια που δεν σου απευθύνει ποτέ τον λόγο και ούτε και εσύ του έχεις μιλήσει ποτέ.
Τους νεκρούς του Interview βλέπεις συνήθως σε Γρηγόρηδες, να τρων μοναχικοί τυρόπιτα και Coca Cola από το τενεκεδάκι και συνήθως έχουν λερωθεί με σφολιάτα πάνω στη γραβάτα τους.
Ιεραρχία:
Ανοικτό πρόβλημα αποτελεί το σε ποια βαθμίδα της ιεραρχίας ανήκει ο νεκρός του interview.
Είναι σίγουρα πάνω από τον υπεύθυνο της συνέντευξης. Επειδή αν αυτός εγκρίνει τον συνεντευξιαζόμενο, δεν ξαναεμφανίζεται και μένει να διεκπεραιωθούν τα τυπικά (συνάντηση με τον οικονομικό διευθυντή ή τον υπεύθυνο προσωπικού) μάλλον η θέση του είναι ανώτερη και από αυτών.
Όλοι αυτοί έχουν προσληφθεί κάποτε και ο νεκρός του Interview ήταν εκεί και παρακολουθούσε και την δική τους συνέντευξη.
Δεν υπάρχει ένας τρόπος να γίνεις νεκρός των Interviews καθότι αυτή η θέση δεν ζητείται σε αγγελίες, δεν αδειάζει, δεν χτυπιέται από κάποιον φιλόδοξο υπάλληλο. Νεκρός των interviews γεννιέσαι, δεν γίνεσαι. Η δε θέση κληρονομείται παρά καταλαμβάνεται.
Δεν υπάρχει σχολή που να σε κάνει νεκρό των Interviews και ούτε απαιτείται να έχεις κάποιο πτυχίο. Ένας κάποιος χώρος που καλλιεργείται, δοκιμάζεται, αναδεικνύεται και εντοπίζεται το ταλέντο των νεκρών του Interview είναι ίσως ο στρατός και κάποιες δημόσιες υπηρεσίες ελεγκτικού τύπου (ΣΔΟΕ, εφορία, ορκωτοί λογιστές, λιμενικοί, αστυνομικοί, και ιδιαίτερα τελωνειακοί υπάλληλοι).
Πώς αποφασίζεται η πρόσληψη;
Πρώτον, κανείς δεν βλέπει τα χαρτιά που μουτζουρώνει ο νεκρός των interviews και σε κανέναν δεν τα παραδίδει.
Δεύτερον, δεν μιλάει και δεν συναντιέται με κανέναν για το θέμα του interview και της πρόσληψης εργαζομένων.
Τι κάνει; Σε κάποιο ενδοεταιρικό meeting, όπου ο υπεύθυνος προσλήψεων, ο προσωπάρχης, ο τεχνικός διευθυντής, ο οικονομικός διευθυντής και το Δ.Σ. συζητάνε για τους ποιους υπαλλήλους τελικά θα προσλάβουν, ο νεκρός παρίσταται για άλλη μια φορά. Δεν μιλάει και πάλι απλά κοιτάει έντονα και ερευνητικά τους υπόλοιπους επιδοκιμάζοντας ή αποδοκιμάζοντας με μια ανεπαίσθητη ζάρα στο μέτωπο τις αποφάσεις. Έτσι οδηγεί τα πράγματα εκεί που πρέπει χωρίς να εκτίθεται.
Μικρές λεπτομέρειες:
Ο νεκρός του Interview νοιώθει άβολα οπουδήποτε αλλού εκτός συνέντευξης
Φανταστείτε την αμηχανία του όταν περπατάει στην Πανεπιστημίου και γύρω του βλέπει χιλιάδες ανθρώπους που απέρριψε, που αποδέκτηκε ή που μελλοντικά συναντήσει ως υποψήφιους.
Αντενδείξεις:
Μια φίλη, όταν επιχείρησε να προσληφθεί σε γνωστή εταιρεία και ήρθε αντιμέτωπη με έναν πρωτοκλασάτο νεκρό του interview, φορτίστηκε τόσο πολύ από το άγχος και την αμηχανία και την ψυχολογική πίεση που της άσκησε με την σιωπή του, που έσπασε και τα τέσσερα κουμπιά του ταγέρ της (διακοσμητικά στο μανίκι) και τα κρατούσε στην άλλη καταϊδρωμένη της παλάμη. Τελικά ο νεκρός την προσέλαβε με το ένα τέταρτο του μισθού που αυτή αρχικά ήθελε και δουλεύει τώρα σαν το σκυλί. Της καταρράκωσε το ηθικό και την αξιοπρέπεια. Την τσάκισε με την σιωπή του. Την μετέτρεψε σε άβουλο και πειθήνιο ον εν αγνοία της, μόνο με μια ματιά του.
Και για τον νεκρό του interview ο μοναδικός καθηγητής Κοκολετολογίας (Νορμαλολογίας για τους φανατικούς του ftou.gr) στην Ελλάδα, κος Χανς, μας έδωσε την λύση. Τον ευχαριστούμε θερμά.
Σημείωση του ftou.gr: Το άρθρο αυτό γράφτηκε από την ΕΕΕΑ πριν μιάμιση και βάλε δεκαετία και κρίνουμε ότι πρέπει να το αναδημοσιεύσουμε για να διατηρηθεί, ως τρανταχτή περιγραφή ιδιάζουσας περίπτωσης Νορμάλη.