Ή: Εκεί όπου η ανοησία συναντά την πλήρη έλλειψη κοινής λογικής
Μερικές φορές φοβάμαι πως η μαλθακότητα που μας έχει κατακλύσει είναι επικίνδυνη. Η έλλειψη κοινής λογικής οδηγεί το όχημα της ανοησίας του οποίου είμαστε όλοι απαθείς επιβάτες. Για πόσες πρωτιές μπορεί να είναι σήμερα υπερήφανος ο Έλληνας; Δεν εννοώ τα εφήμερα. Δεν εννοώ τους Ολυμπιακούς Αγώνες. Αυτό πέρασε. Ωραίο ήταν και πέρασε (ωραίο παρότι, δεν καταφέραμε να ξεφύγουμε από την κηδεμονία του σπόνσορα).
Στην πραγματικότητα αυτό που έχει μείνει να γνωρίζει όλος ο κόσμος σαν Ελληνική πρωτιά είναι η Ελληνική ναυτιλία. Γνωρίζουν βέβαια και τις παραλίες μας και τα νησιά μας. Γνωρίζουν και την κάκιστη εξυπηρέτηση, την έλλειψη χαμόγελου, τις υψηλότατες τιμές, την κλειστή λόγω απεργίας Ακρόπολη κλπ.
Αλλά ακόμα κι αυτοί που, ενδεχομένως, νομίζουν πως η Ελλάδα είναι μια χώρα κοντά στην Ρόδο, γνωρίζουν την Ελληνική Ναυτιλία. Και παρότι στην Ελλάδα καταφέραμε να κακολογήσουμε την ναυτιλία μας, στο εξωτερικό έχει πλέον την καλύτερη φήμη. Έχουμε τον μεγαλύτερο στόλο παγκοσμίως με τα λιγότερα ατυχήματα. Στο μεγαλύτερο παγκόσμιο οργανισμό, τον IMO, πρόεδρος είναι Έλληνας, ο κύριος Μητρόπουλος. Η HELMEPA, αποτελεί παγκοσμίως μοναδικό φαινόμενο ιδιωτικής πρωτοβουλίας για την διάσωση των θαλασσών, και είναι Ελληνική, γεννημένη από έναν Έλληνα καραβοκύρη, το συχωρεμένο το Λιβανό.
Ακόμα και η ακτοπλοΐα με τα προβλήματά της, δεν είναι τόσο χάλια. Ας μην ξεχνάμε πως πριν λίγα χρόνια ήμασταν όλοι βέβαιοι πως με την άρση του καμποτάζ, οι "ξένοι" θα γέμιζαν τις Ελληνικές θάλασσες με πλοία, και οι Έλληνες θα έμεναν να τους βλέπουν από μακριά. Δεν έγιναν όμως έτσι τα πράγματα. Τα Ελληνικά πλοία εκσυγχρονίσθηκαν τόσο που κανείς "ξένος" δεν τόλμησε να έλθει. Η ποντοπόρος ναυτιλία σήμερα αποτελεί τον πλέον σύγχρονο αλλά και το μεγαλύτερο στόλο του κόσμου. Είμαστε μάλιστα στην ευχάριστη θέση να βλέπουμε τους Έλληνες πλοιοκτήτες στην πλειοψηφία να επιστρέφουν στην Ελλάδα. Συγχρόνως, η γύρω από το πλοίο προσφορά υπηρεσιών έχει απογειωθεί!
Εν τω μεταξύ...
Στην μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου, το πράσινο κόμμα τοποθετούσε ως υπουργούς, γυναικολόγους (ακριβολογώ), και το μπλε κόμμα βάζει υπουργούς αδιάφορους (επίσης ακριβολογώ). Όταν πριν από πολλά χρόνια είχαν βγει οι μπλε, ένας γνωστός για την πρόσφατη μεταγραφή του στους πράσινους βουλευτής, στηρίχθηκε πάνω στους ψήφους του Πειραιά και της ναυτιλίας, και όταν ψηφίστηκε και του πρόσφεραν το υπουργείο, εκείνος αρνήθηκε.... Αργότερα βγήκαν οι πράσινοι και έβαλαν τον γυναικολόγο. Ο γυναικολόγος ασχολήθηκε με διάφορα σοβαρά πράγματα, δηλαδή με το βάψιμο στοκάρισμα και γενικότερα ευπρεπισμό του κτιρίου που στεγάζει το υπουργείο. Παρακολουθούσε βέβαια και όλες τις εκδηλώσεις της WISTA (women's international shipping and trading association) αλλά όχι από ενδιαφέρον για την ναυτιλία. Απλώς γνώριζε πως υπουργός δεν θα ήταν για πάντα, γυναικολόγος όμως...
Τώρα εάν σας έλεγα ότι σε κάποια υποανάπτυκτη χώρα της Αφρικής είχαν ορίσει υπουργό Ναυτιλίας έναν γυναικολόγο, θα λέγατε πως είναι τρελοί αυτοί οι Αφρικανοί. Όταν όμως αυτό συμβαίνει στην χώρα μας, τότε δεν είναι τρελοί οι Αφρικανοί αλλά "μαλθακοί"εμείς. Εμείς που λόγω μαλθακότητας δεν τους "δείραμε" αλλά ανεχτήκαμε και ανεχόμαστε οτιδήποτε...
Εάν αναρωτιέστε γιατί όλο αυτό το ανάθεμα, εξηγούμαι αμέσως. Την Πέμπτη 25 Νοεμβρίου, σε κεντρικό ξενοδοχείο της Αθήνας, έγινε μία εκδήλωση η οποία θα απασχολήσει τον παγκόσμιο τύπο και θα αποτελέσει την καλύτερη διαφήμιση για την χώρα μας. Η έγκριτη εφημερίδα Lloyds του Λονδίνου, μία ναυτιλιακή εφημερίδα με παγκόσμια αναγνώριση, οργάνωσε για πρώτη φορά στην Ελλάδα, την ετήσια επιβράβευση ναυτιλιακών προσωπικοτήτων και εταιρειών. Βραβεύτηκαν δηλαδή, οι καλύτερες εταιρείες και οι πλέον σημαντικές προσωπικότητες της Ελληνικής ναυτιλίας. Όπως καταλαβαίνετε, -μια και κανείς δεν είναι προφήτης στον τόπο του - για τον ξένο τύπο τουλάχιστον, οι σημαντικότερες προσωπικότητες της μεγαλύτερης στον κόσμο ναυτιλίας, είναι σημαντικότατες σε παγκόσμιο επίπεδο.
Ανάμεσα σε αυτούς που πήραν βραβείο ήταν η Κυρία Μαρτίνου, μία σεβάσμια κυρία η οποία χάρισε στην χώρα μας τρεις γιους οι οποίοι "τρέχουν" τις τρεις από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες στην Ελλάδα. Βραβεύτηκε και η εταιρεία Allied, η οποία κατάφερε το μεγαλύτερο deal αγοραπωλησίας που ενδεχομένως έχει γίνει ποτέ. Η πλέον συγκινητική όμως στιγμή της βραδιάς ήταν όταν βραβεύτηκε ο γιος του ανέμου. Ναι, ο Νίκος Κακλαμανάκης, ήταν εκεί και πήρε το βραβείο του. Η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα βράβευσε τον "άνθρωπο της θάλασσας" στο πρόσωπο του δικού μας Νίκου.
Παρόντες περίπου επτακόσιοι από τους σημαντικότερους παράγοντες της ναυτιλίας σε όλο τον κόσμο. Γι΄ αυτή την εκδήλωση που διαφημίζει την Ελλάδα στα πέρατα της γης, ήρθαν από παντού VIPs και χειροκρότησαν τους Έλληνες ναυτιλιακούς παράγοντες.
Και ποιος έλειπε από την εκδήλωση; Ποιος τόλμησε να παρευρεθεί δι΄ αντιπροσώπου; Ποιος θεώρησε πως είναι σημαντικότερος από τον Νίκο τον Κακλαμανάκη, που ήρθε αυτοπροσώπως και με σεμνό τρόπο παρέλαβε το βραβείο του; Ποιος δεν κατάλαβε καν τι συνέβη; Ποιος είχε αφήσει τον γάμο του και είχε πάει για πουρνάρια; Ο υπουργός! Μια ευκαιρία είχε στην ζωή του να γνωρίσει κανέναν σοβαρό άνθρωπο, και την έχασε.... Κρίμα.
Εάν γνώριζα πως ο υπουργός ναυτιλίας θα σνομπάριζε μία τέτοια εκδήλωση, θα
είχα προσπαθήσει με κάθε τρόπο να ειδοποιήσω τον υπουργό τουρισμού. Καλή και
άνευ κόστους διαφήμιση για την χώρα μας ήταν η εκδήλωση των Lloyds. Εφόσον ο
καθ΄ ύλην υπουργός σνομπάρει την Ελληνική και την διεθνή ναυτιλία, τουλάχιστον
ας ερχόταν ο κύριος Αβραμόπουλος, που είναι παρουσιάσιμος και ευπρεπής, και
το μέχρι τώρα έργο του στο υπουργείο εμπνέει σεβασμό.
Την επόμενη φορά που θα γίνει κάποια μεγάλη ναυτιλιακή εκδήλωση, θα φροντίσω
προσωπικά να ειδοποιηθεί ο κατάλληλος άνθρωπος. Δηλαδή ο υπουργός Τουρισμού.
Από τους άλλους, από τους υπουργούς ναυτιλίας, χορτάσαμε. Άλλωστε ποτέ μέχρι
σήμερα το ελληνικό κράτος δεν έχει ορίσει υπουργό κάποιον που να έχει σχέση
με την ναυτιλία. Ακόμα και για συμβουλάτορες προτιμά τους "κομματικούς
φίλους" και όχι τους ναυτιλιακούς παράγοντες. Περαστικά μας.
Τομάζος Παγώνης
Σχόλια από επισκέπτες: