ftou.gr - Best Served Ice Cold (AntiCommunity)
Έκδοση: Κυριακή, 25 Απριλίου 2004

Μπάτε όλοι στα Πανεπιστήμια, μπόλικα έχουμε

Από Webmaster

Κάτι τρέχειΡεζουμίζω την είδηση: Ο πρύτανης προτείνει να καταργηθούν οι πανελλήνιες και να μπαίνουν οι μαθητές σε ένα προπαρασκευαστικό έτος πριν την εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, αντί να φεύγουν προς τας Αγγλίας και τας Σλοβακίας όσα νιάτα μας τη μπουμπουνίζουν στις εξετάσεις. Έχουμε άλλωστε την υποδομή, 20 ΑΕΙ και δεν ξέρω πόσα ΤΕΙ.


Αφενός το έζησα το σύστημα εκ των έσω, με το οποίο και επιτυχώς πέρασα τότε με τις δέσμες, το σύστημα του ελληνικού ΑΕΙ και ζω το σύστημα του βρετανικού πανεπιστημίου άρα μπορώ να κρίνω και καλά μάλιστα. Αφετέρου πρόκειται για το μέλλον χιλιάδων παιδιών, κάτι που θεωρώ πολύ πιο σοβαρό από τα μπετά της Ολυμπιάδας.


O πρύτανης παραδέχεται ότι όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα έκαναν λάθος και έχει δίκιο. Κάνανε τα παιδιά πειραματόζωα, βάζοντάς τα να χοροπηδούν στο τραμπολίνο των μαθημάτων: Ήταν πέντε οι δέσμες. Η πέμπτη κρίθηκε περιττή οπότε μειώθηκαν σε τέσσερις αποτελούμενες από τέσσερα εξεταζόμενα μαθήματα η καθεμιά. Αυξήθηκε μετά ο αριθμός των εξεταζόμενων μαθημάτων, μπαίνοντας στο χορό και η Β Λυκείου εν όψει σφαιρικότερης μόρφωσης και καταπολέμησης των φροντιστηρίων. Ύστερα μειώθηκε ο αριθμός των μαθημάτων ως μια δειλή υποχώρηση. Φυσικά ο πρύτανης δε θα εισακουστεί μια και η τωρινή κυβέρνηση έχει το ιδεολογικό φετίχ των εξετάσεων στο πετσί της (ρυθμιστικός παράγοντας για να εκλέγεται).


Στο δεύτερο μισό της πρότασης όμως ο πρύτανης με εκπλήσσει: Προπαρασκευαστικό έτος; Να μπουν στα πανεπιστήμια; Πόσοι να μπουν στα πανεπιστήμια και σε τι πανεπιστήμια θα μπουν; Πόσοι θα βγουν απ' αυτά;


Προπαρασκευαστικό έτος, ή όπως το λένε αυτοί που το πρωτοεφάρμοσαν foundation course, είναι το βρετανικό σύστημα που εφαρμόζεται χρόνια τώρα και απευθύνεται στους μαθητές εκείνους που απέτυχαν να συμπληρώσουν τους απαιτούμενους από το πανεπιστήμιο βαθμούς για την αυτόματη εισαγωγή τους. Το σύστημα αυτό δεν εφαρμόζεται σωστά ούτε καν απ' τα βρετανικά πανεπιστήμια καθώς δεν υπάγεται στην άμεση αρμοδιότητά τους, δεδομένου ότι οι περισσότεροι μαθητές μπαίνουν "σπρωχτοί", ιδιαίτερα αν σκεφτώ κέντρα με foundation course στην Ελλάδα που στέλνουν προπτυχιακούς φοιτητές στη Βρετανία χωρίς να τους ιδρώσουν το αφτί. Δέστε εδώ τώρα την ακόμα χειρότερη αντιγραφή που πάει να κάνει ο Έλληνας: Foundation course για όλους, ανεξαρτήτως βαθμολογίας, να δηλαδή πάλι χαζά πειράματα στις πλάτες των παιδιών. Όσο για τη διάρκειά του (ένα έτος), είναι μια χρονιά που θα πάει χαμένη για τον Έλληνα μαθητή. Ο ίδιος θα μπαίνει στο πανεπιστήμιο ένα χρόνο μετά τον καλό Βρετανό μαθητή που δεν προπαρασκευάστηκε αλλά μπήκε μόνο με τους βαθμούς του Λυκείου.


Ο αριθμός των φοιτητών κάθε χρονιά δεν είναι ξεκάθαρο ποιος θα είναι. Εμπειρικά μπορούμε να πούμε ότι αυξάνεται με αστείο τρόπο. Ενώ αυξάνονται οι εισακτέοι ένεκα πολιτικής προπαγάνδας συνήθως, η υποδομή των ΑΕΙ μένει ίδια. Θα μαντεύετε, πιστεύω, τι πορεία ακολουθεί η ποιότητα ώστε να ισορροπήσει το σύστημα, απόπατος.


Από το ελληνικό πανεπιστήμιο βγαίνουν όλοι: Δεν προβλέπεται έκπτωση του φοιτητή, ούτε επανάληψη χρονιάς. Όλο το παιχνίδι είναι μια λίστα από χρωστούμενα μαθήματα που τα ξοφλάει ο μέσος βαρύμαγκας/κοπρίτης αντιγράφοντας εξετάσεις αραχτός με τσιγαράκι και φραπεδιά στο έδρανο. Το γραπτό δε βαθμολογείται ανώνυμα, επομένως υπεισέρχεται συχνά στο αποτέλεσμα η οποιαδήποτε συναισθηματική παρόρμηση του διορθωτή (μπούτια φοιτήτριας, κλπ). Το γραπτό διορθώνεται από έναν. Εφόσον λοιπόν μπουν όλοι λόγω του foundation course, αναμενόμενο και λογικό θα είναι να βγουν όλοι. Τι κέρατα θα κάνουν όλοι αυτοί στην ήδη κορεσμένη αγορά εργασίας; Πόσο μυαλό θέλει για να σκεφτεί κάποιος πριν παίξει με το μέλλον ενός νέου ανθρώπου και τον καταστρέψει στέλνοντάς τον ντουγρού στην ανεργία;


Εδώ δέστε σχέδιο καραμπινάτο. Κούρτεση του ftou.gr και παρακαλώ, δεν κάνει και τίποτα:


- Ξεσκονίστε το εκπαιδευτικό προσωπικό που στραβώνει τα παιδιά από την πρώτη Δημοτικού μέχρι την τρίτη Λυκείου. Ξηλώστε τους επιτόπου και διορίστε σωστούς. Απολύστε όλους τους θεολόγους. Απολύστε το 90% των φιλολόγων. Δάσκαλος που κάνει ορθογραφικά; Όξω. Αγεωμέτρητος και ασυνάρτητος μαθηματικός; Όξω.


- Βάλτε στο πανεπιστήμιο εκείνους που το αξίζουν, που στρώσανε τον κώλο τους και διαβάσανε. Βρείτε ένα σύστημα αξιόπιστο και εφαρμόστε το. Αν δε μπορείτε να βρείτε, βάλτε ως κριτήριο τους βαθμούς του Λυκείου. Αν εφαρμόσετε το παραπάνω, θα είναι όντως αντικειμενικοί.


- Δεν είστε ικανοί να φτιάξετε σύστημα; Νο πρόμπλεμ μάι φέλλας, αντιγράψτε βρετανικό, αλλά κάντε το σωστά. Τέρμα στο άσυλο κι ας φωνάζουν τα κομματόσκυλα στο προαύλιο, ανώνυμη κι αντικειμενική βαθμολόγηση, τέρμα στα ακαταλαβίστηκα (κακά μεταφρασμένα, δηλ. τσουρνεμένα) συγγράμματα και ουσιαστικός έλεγχος των πανεπιστημιακών, επί τω έργω. Σωστά και λειτουργικά ακαδημαϊκά φροντιστήρια (ομάδες πέντε έως δέκα ατόμων - όχι όπως τώρα, όλοι χύμα στο αμφιθέατρο), προσεγμένες κι υποχρεωτικές εργασίες από τους φοιτητές, προσεκτικά οργανωμένες εξετάσεις και όχι θέματα γραμμένα στο πόδι αποβραδίς.


Το εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα είναι προβληματικό από την πρώτη δημοτικού. Ίσως σ' αυτό να συνέβαλε η τροποποίησή του κάθε φορά που άλλαζε ο Υπουργός Παιδείας. Αποτελεί σίγουρα τεκμήριο κυβερνητικής αναξιότητας όλων όσων το πείραξαν, αλλά νομίζω ότι αποτελεί και κίνητρο να βρεθεί επιτέλους μια σωστή και σταθερή λύση χωρίς πολλές κουβέντες και διατυπώσεις. Λίγες και λογικές.


Και πού 'στε: Να έπονται της σκέψης, αλλιώς θα εξακολουθήσετε να βλέπετε στα φόρα του Internet τις κοτσάνες των πτυχιούχων που παράγετε και θα σας έρχεται κάτι σαν τύψη ένα πράμα, αν φυσικά έχετε λίγη τσίπα και δεν έχει γίνει όλη προγούλι από τα βαρέα και ανθυγιεινά κονδύλια.


Σχόλια από επισκέπτες: