Παιδεία... Παραπαιδεία... Θέλεις παιδεία… Μα δεν έχουμε παιδεία... Τι θα γίνει με την παιδεία; Όλα αυτά λοιπόν και άλλα ταλαιπωρούν τα έρημα τα αυτάκια μου τελευταία και με κάνουν και αγχώνομαι, όπως τότε που σαν ανήσυχος και φιλόδοξος νέος αγωνιούσα για μια θέση στο πανεπιστήμιο. Ποιος να μου το έλεγε, ότι μετά από μερικά χρόνια, και μετά από κόπους εμού και των γονέων μου, θα έκανα κάτι εντελώς διαφορετικό από αυτό που σπούδασα.
Πού πήγε τόσο διάβασμα, τόσο άγχος, τόσα χρήματα, τόση όρεξη για δουλειά, προσφορά, θυσία για το αντικείμενό μου; Όλα γκρεμίστηκαν με το που πήρα το πτυχίο και βγήκα στην αληθινή ζωή. Από τότε λοιπόν έπαψαν να με ενδιαφέρουν τα κουραφέξαλα περί παιδείας. Μεγάλωσα, καταστάλαξα κάπου και ξεκίνησα από την αρχή σαν απαίδευτο σχολιαρόπαιδο και μαζί μου τόσοι και τόσοι άλλοι, που για αλλού πηγαίνανε και αλλού ο δρόμος τους έβγαλε.
Τη σχολική χρονιά που σε λίγο φεύγει, κάποιος γονέας έδωσε, παρακαλώ, 5.000.000 δρχ. ή 14.673,51 ευρουλάκια για τα φροντιστήρια του γιου του. Όλοι θυμόμαστε τις συζητήσεις που κατά καιρούς έχουν γίνει περί δωρεάν παιδείας ή παραπαιδείας. Άμεσα συνδεδεμένες έννοιες, εξ' όψεως μόνο διαφορετικές. Εύλογα αναρωτιέται κάποιος, μα στο σχολείο δεν κάνουν τίποτα; Τι τα θέλουν τα φροντιστήρια; Οι καθηγητές στα σχολεία είναι άσχετοι; Τι παραπάνω προσφέρει το φροντιστήριο, αφού τα ίδια κάνουν και στο σχολείο; Τα συμπεράσματα και οι απαντήσεις δικές σας για το τις πταίει, αν και όλοι φαντάζομαι καταλήγουμε στο ίδιο, ότι δηλαδή κάποιοι ευνοούνται συντηρώντας αυτό το φαύλο κύκλο, μη δίνοντας τη λύση που πρέπει.
ΑΣΕΠ, ΑΣΕΠ, ΑΣΕΠ... Αξιοπιστία, Συνέπεια, Εμπιστοσύνη στην Παιδεία. Από πού να ξεκινήσω, από τη στιγμή που ετοιμάζεις την αίτηση για να λάβεις μέρος σε κάποιο διαγωνισμό και τα παράβολα που πρέπει να πληρώσεις; Από τις συζητήσεις - υποσχέσεις για κάλυψη κάποιας θέσης στο δημόσιο μέσω του διαγωνισμού; Τα βουλευτικά γραφεία έχουν καθημερινή πελατεία. Από τα φροντιστήρια που ξεπετάχτηκαν για να βοηθήσουν με το αζημίωτο, πάντα, τους υποψήφιους να επιτύχουν σε κάποιο διαγωνισμό; Γι' αυτά δεν άκουσα να γίνει κάποια συζήτηση στην τηλεόραση. Από τη νέα επετηρίδα που δημιουργήσανε στους εκπαιδευτικούς, αφού ακόμα και εκείνοι που έγραψαν πάνω από τη βάση πρέπει να δίνουν και να ξαναδίνουν έως ότου πετύχουν να μπουν στις 200 - 300 θέσεις που προκηρύσσονται κάθε χρόνο; Οι απορίες πολλές, προσωπικά πιστεύω ότι ο ΑΣΕΠ είναι μια μεγάλη κοροϊδία, κρίνονται άχρηστοι τόσοι οι οποίοι έλαβαν πτυχίο κάποιου πανεπιστημίου με εξετάσεις και όχι τζαμπατζίδικα. Ή μήπως κρίνονται άχρηστα τα πανεπιστήμια που τους έδωσαν τα πτυχία; Ειλικρινά έχω μπερδευτεί, μάλλον όλοι άσχετοι είναι κι εμείς και αυτοί.
Λύση λοιπόν ψάχνω, μα λύση δεν βρίσκω, θα μου πείτε εδώ αυτοί που πρέπει να βρουν δεν βρίσκουν και θα βρεις εσύ; Τόσοι και τόσοι σκοτώνονται στους δρόμους και μάθημα κώδικα οδικής κυκλοφορίας δε μπαίνει στα σχολεία. Μετά σου λέει οι Έλληνες δεν έχουν καλή οδική συμπεριφορά, γιατί δεν έχουν παιδεία. Πού να τη βρουν άραγε, στους δρόμους;
Το θέμα περί παιδείας είναι τεράστιο και σοβαρό, ας το πάρουν χαμπάρι και ας ξεκινήσουν την αναδιάρθρωση, ας αφήσουν την επιφάνεια και ας κοιτάξουν την ουσία, καλοί οι ψήφοι αλλά ας έχουν και αντίκρυσμα. Όλα γίνονται, σιγά-σιγά, από τα γνωστά στα άγνωστα, από τα εύκολα στα δύσκολα.
Σχόλια από επισκέπτες: